טל': 03-6090234

דואר אלקטרוני *

טל'

ההודעה

חוק מע"מ מבחין בין סוגי עבירות עיקריות.
אלה שמצויות בסעיף 117 (א), אלו הם עבירות שנהוג לכנות אותן "העבירות הטכניות" מדובר בעבירות מסוג עוון שהעונש בגינן הוא בדרך כלל עד שנת מאסר אחת.

ואילו בסעיף 117 (ב) מצויות העבירות המהותיות מסוג כוונה ומטרה להתחמק ממס, אלו הן עבירות הלבה של חוק מע"מ (עבירות מסוג פשע) של עד 5 שנות מאסר ואם נעברו בנסיבות מחמירות עד 7 שנות מאסר.

ראוי לציין את העבירה בסעיף 117 (ב) (3) המכוונת למי שמוציא חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק ממס. זוהי עבירה שאף הוגדרה בחוק איסור הלבנת הון כעבירת מקור, ומכאן מאפשרת לרשות המיסים להגיש כתב אישום גם עפ"י חוק איסור הלבנת הון בנוסף לעבירות המס ולבקש לחלט את רכושו של העבריין בהליך ביניים ועוד בטרם הורשע בדין.

עבירת של הפצה וקיזוז חשבוניות מס פיקטיביות, הם הנפוצות ביותר בחוק מע"מ. מרבית העבירות איתם עוסקים רשויות מע"מ הם כנגד מי שהוציאו חשבוניות מס פיקטיביות או מי שניכו בספריהם חשבוניות מס פיקטיביות.

לעיתים ישנם עוסקים שאפילו לא יידעו כי הם עוברים עבירה מסוג ניכוי חשבוניות מס פיקטיביות, מדובר באותם עוסקים (בעיקר בענפי הבניין והשירותים), אשר הכלילו בספריהם חשבוניות אותם קבלו בגין שירותים אמיתיים שצרכו, אלא שמי שנתן להם את החשבונית הוא לא בהכרח מי שביצע את העבודה.
בכל האמור בעבירות המהותיות של חוק מע"מ, מעניק משרדנו ייצוג מלא בכל הערכאות המשפטיות. ראשית אנו ממליצים, כי עוסק שהוזמן לחקירה במע"מ או הופתע ונלקח לחקירה מביתו/ עסקו, טוב יעשה כי יעמוד על זכותו להיוועץ אם עורך דין עוד בטרם ימסור כל גרסה לחוקרים.
משרדנו ערוך למתן שירות "אד הוק" לבעיות הצצות באופן פתאומי, כדוגמת שחרור ממעצר, הסדרת ערבויות וליווי מלא בחקירה מול גורמי החקירות השונות של מע"מ וכמובן ניהול משפט פלילי עד קבלת פסק דין.

כמי שהיו פעם בצד השני (במח' החקירות של רשות המיסים) ומי שביצעו אין ספור של חקירות בתחום החשבוניות הפיקטיביות, מכירים היטב את התופעה, מודעים היטב לכל פערי הכוחות שבין החוקרים לחשודים בחקירתם הראשונה ויש בידיהם את הכלים לייעץ בצורה הטובה ביותר, ללוות את החשודים לאורך כל החקירה ולהביאם לחוף מבטחים.